بهداشت پوست

ساخت وبلاگ

آب و هوای سرد و خشک دز فصل زمستان چه در داخل و چه خارج از خانه می‌تواند پوست را اذیت و بسیار خشک کند. یک روتین مراقبتی مناسب می‌تواند پوست شما را در فصل زمستان و در مقابل هوای سرد محافظت کرده و  مرطوب نگه دارد و در زمستان ظاهری زیبا به شما بدهد.

در هوای سردتر رطوبت کمتری وجود دارد و به همین علت رطوبت را از پوست شما می‌گیرد. همچنین در فضای داخلی خانه  هم به دلیل  وسایل گرمایشی حرارت خشک ایجاد می‌شود و پوست حالت کشیدگی پیدا کزده و سطح آن خشک می‌شود.

 

چه ترکیباتی را در زمستان بیشتر استفاده کنیم؟

هیالورونیک اسید 
قرار گرفتن در معرض باد تند و سرد و خشک در زمستان باعث خشکی پوست می‌شود. پس بهتر است پوست خود را همیشه آبرسانی کنید یکی از بهترین‌ها برای این کار استفاده از  سرم هیالورونیک اسید است. این ماده پوست را عمیقا (لایه‌های زیرین) آبرسانی کرده و مشخصا آن را حجیم می‌کند.

 پانتنول 
فصل سرد و هوای خشک پوست را حساس، ملتهب و قرمز می‌کند بیشتر افراد تجربه داشتن این حالت از پوست را در زمستان دارند، قرمزی و خشکی بیش از حد به ویژه در ناحیه گونه‌ها، سرم پانتنول (ویتامین B5) به خاطر خواص ضد التهابی که دارد، پوست را بسیار نرم  کرده و قرمزی و حساسیت تحت تاثیر از سرما را از بین می‌برد، پس بهتر است از آن در فصول سرد سال هر روز از هیالورونیک اسید استفاده کنید.

از ترکیبات حاوی رتینول و مشتقات آن استفاده کنید.
رتینول (ویتامین A) پوست را حجیم و صاف می‌کند. اما دقت کنید که همیشه بعد از استفاده از محصولات دارای رتینول و دیگر مشتقات آن باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، زیرا رتینول پوست را نسبت به اثرات خورشید حساس می‌کند. سرم رتینیل پالمیتات چرخش سلولی را افزایش داده و چربی طبیعی پوست را تنظیم می‌کند همچنین ظاهر رنگدانه‌ها را بهبود می‌بخشد.

بهداشت پوست...
ما را در سایت بهداشت پوست دنبال می کنید

برچسب : سرم ضد پیری, هیالورونیک اسید,ضد آفتاب, زمستان, مراقبت از پوست, نویسنده : sadeghi griffincare بازدید : 64 تاريخ : سه شنبه 1 آذر 1401 ساعت: 18:41